CRONICA UNEI AFACERI DE FAMILIE

“Care sunt primele cuvinte care vă vin in minte cand vă gândiți la Silhouette?” întreabă Rita și, în timp ce soarele dimineții luminează ferestrele sălii de training ale fabricii austriece, aud, entuziaste, răspunsurile partenerilor noștri: “top quality products”, “titan minimal art”, “rimless”, “exquisite materials”, “design award”. Sunt consultanți de vânzări și tehnicieni îndrăgostiti de produsele Silhouette, vânzatori de top în magazinele partenere, trimiși aici pentru a învăța mai mult, a înțelege mai bine, a afla povestea din spatele produsului pe care îl recomandă cu încredere clienților. 

Rita Kubinyi, Area Sales Manager Silhouette, este gazda noastră astăzi și ne conduce prin fabrica din Linz, pe rând, prin săli mari, luminoase, pline de oameni îmbrăcați în haine obișnuite, de stradă, veseli, atenți la ceea ce fac. În jurul lor, aparate de ultimă generație, unele unice, brevetate de Silhouette, finisează până la perfecțiune rame optice din titan,  SPX®+ și aur. 

Printre plante verzi și vii (aflăm că fiecare angajat și-a ales o plantă pe care firma i-a așezat-o lângă locul unde lucrează, pentru confort), fiecare detaliu al frezărilor, brațelor, balamalelor  este verificat de o PERSOANĂ. Aici omul verifică aparatul, fiecare ramă este atent cercetată, măsurată, finisată și abia apoi pregatită pentru livrare.

Este imposibil să nu simți că meștesugul acestor artizani, pasiunea și inspirația designerilor, cele mai performante aparate, unele aproape SF,  toate contribuie la un rezultat unic: ochelarii sunt ușori ca fulgul, se așează pe orice față fiindcă pot fi personalizați pentru fiecare client, sunt modele iconice care îl ajută pe cel care le poartă să fie liber și să se reinventeze. 

După-amiază revenim în sala de trainig unde Thomas, un tânăr inginer pasionat, exersează tehnici de montaj împreună cu tehnicienii români. 

 “Se descurcă mai bine decât mine” îmi spune el, zâmbind. Încerc să-mi dau seama dacă încearcă să ne flateze, dar îi surprind privirea plină de respect față de românii invitați acolo, optometriști și tehnicieni, și înțeleg că ne-am ridicat și am depășit chiar, așteptările. 

Ultima parte a zilei le aparține  celor care au câștigat concursul de vânzări organizat în magazinele partenere. Cei mai buni dintre cei buni sunt felicitați și ne retragem cu sentimentul că vizita aici ne-a ajutat să înțelegem mai bine viziunea și valorile acestei afaceri de succes. 

Silhouette face ochelari din 1964, de ceva timp deci, ”rețeta” e sigură. Este o afacere de familie, ai cărei părinți, Annelise și Arnold Schmied, au reușit să creeze ochelari pe care lumea să-i țină minte, care să transmită lumina și căldura mesajului “Because you are unique” – “Pentru ca ești unic”.

Ți-a plăcut acest articol? Distribuie-l pe Facebook!

Facebook
WhatsApp

ALte articole